Ocena współpracowników - EDUKACJA PRACOWNICZA

CX -CENTRUM EDUKACJI SŁUŻB OBSŁUGI KLIENTA
Przejdź do treści

Menu główne:

Ocena współpracowników

Jeden za wszystkich, wszyscy za ….
Zmartwieniem (dylematem osobistym) pracownika nie powinno być tylko to, czy mój przełożony jest zadowolony z mojej postawy i moich wyników, ale także to, jak skutecznie pracownik funkcjonuje w swojej jednostce organizacyjnej, tj. w obrębie działu, czy zespołu pracowniczego.
Nawet człowiek o bardzo wysokim wskaźniku inteligencji emocjonalnej IQ może okazać się zakałą firmy, jeśli jego zachowanie wobec innych ludzi są aspołeczne.

Firma to drużyna. Zlepek indywidualności, z których każda pracuje wyłącznie dla siebie to… giełda ( dawniej nazywana potocznie targiem) Miejsce potrzebne, profesjonalnie przygotowane i działające na rygorystycznych zasadach, ale nie mające wspólnego celu. Mo może innego niż możliwy szybki zysk, generowany wskutek szybkich i nie zawsze racjonalnych w pełni, działań klientów. Z racji tego, że instytucja ta funkcjonuje jako twór nie posiadający realnej alternatywy co do miejsca i charakteru, wykorzystuje fakt, ze klienci musza i są „na nią skazani”.
W firmach komercyjnych, na wymagającym i silnie konkurencyjnym rynku, każda z osobna musi potrafić, aby w dowolnym momencie była w stanie o siebie zadbać, rywalizując z jej podobnymi.
Dlatego, każdy pracownik musi:
  • Wiedzieć co może, a czego nie powinien  |znać zagadnienia merytoryczne przypisane do jego stanowiska pracy , w stopniu zadawalającym
  • Stanowic źródło informacji  i zródło sugestii dotyczących możliwości zastosowania skutecznych modeli funkcjonalnych
  • Znać swoje miejsce w strukturze firmy
  • Być przydatnym dla firmy i swoich kolegów, w jak najszerszym wymiarze
Jeśli pracownik jest egoistą i odmawia pomocy potrzebującym, a także jeśli nie dba o swoje otoczenie, rezonuje z byle powodu i nie uczestniczy w relacjach quazi zawodowych, może nie nadawać się do tworzenia sprawnego zespołu (dobry zespół to wysoka synergia działań). Jego negatywne oddziaływanie na innych (zwłaszcza pracowników z krótszym od niego stażem) może nie być kompensowana wynikami indywidualnymi, które on sam uzyskuje.

Taka osoba, jeśli nie zmodyfikuje swego stylu działania , nie powinna pozostawać zbyt długo w organizacji.
Ocena lidera, koordynatora i kolegów z zespołu, może być równie ważna , jak ocena szefa. I bywa często, bardzo skuteczna.
aa
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego