definicja CX - PORTAL CX-STRUKTURA

Przejdź do treści

Menu główne:

definicja CX

Elementy obszaru CX > CUSTOMER EXPERIENCE def
CX jest skrótem teminu customer experience - tłumaczy sie go jako obszar doświadczeń, działań istotnych dla klienta.
W literaturze branzowej pojawia sie tez drugi termin CEM (rzadzej w postaci CXM) tłumaczony z angielskiego (customer experience management) jako zarządzanie doświadczeniami klienta.

Obydwa te terminy odnoszą się wprost do obszaru okreslanego jako obszar obsługi klienta (dawniej i nadal powszechnie: customer care, customer service).
Oznaczają wszelkie działania realizowane w zwiazku z obsługą klienta przez firmę, zarówno w sferze administracyjnej, komunikacyjnej, marketingowej i psychologicznej.

Dzisiaj, bardzo czesto obszar ten stanowi jeden z najważniejszych elementów, w budowaniu strategii firmy na rynku.
PODEJŚCIE KASYCZNE
PODEJŚCIE NOWOCZESNE
Rola administracyjno-utrzymaniowa
Rola strategiczno-operacyjna
Wyłącznie klient posprzedażowy
Klient w całym cyklu życia klienta
Obsługa klienta roszczeniowego
Kreowanie wizerunku firmy
Panel menedzera
Panel pracownika
Narzędziownia
Środowisko CXM
Organizacje branzowe
Organizacje regionalne i lokalne
Standardy działania
Jednostki opiniotwórcze
Konskursy branżowe
Media branżowe
Systemy WFM
Systemy Contact Center
Systemy autonomiczne
Robotyzacja działań
Wydawnictwa CCMS, AD 2020
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego