Idź do treści

Menu główne:

Customer Care - kulisy obslugi klienta. zebrane w jednym miejscu informacje dotyczace obszaru klienta pomoga w lepszym zrozumieniu zjawisk biznesowych zarowno menedzerom jak i personelowi operatorskiemu. Zapraszamy do wspolpracy


Jak stworzyc efektywnie dzialajacy zespol

ARTYKULY CEM

Jak stworzyc efektywnie dzialajacy zespol?


Szukać, dobierać, , wspierać, sprawdzać czyli monitorować.
I jasno określić zasady i cele.
Inteligentni pracownicy z resztą zagadnień sobie doskonale poradzą, jeśli będą rozumieć właściwie swoją rolę w firmie.

Ale to co wyżej opisane zostało w tak szybki sposób, wcale nie jest w praktyce łatwe do osiągniecia. Poszukując właściwych kandydatów jesteśmy narażeni na rożnego rodzaju ryzyko. Kandydaci potrafią się nieźle kamuflować (zwłaszcza kiedy z użytą przez nas metodą weryfikacji ich umiejętności, mieli wcześniej do czynienia), mobilizują się skutecznie i mobilizację tę utrzymują przez kilkadziesiąt minut lub kilka godzin, a później stają się źródłem problemów dla firmy.
Problemy te nie musza wynikać tylko i wyłącznie z tego skutecznego kamuflażu ale również, a może nawet przede wszystkim, z niewłaściwymi relacjami z innymi pracownikami, z ciągłymi zgrzytami wewnątrz zespołu, z wzajemnym podważaniem rozmaitych kompetencji.

Dobry pracownik w trakcie rekrutacji, nie musi oznaczać dobrego pracownika operacyjnego. Cechy osobowe są ważne , ale równie ważne są: akomodacja w zespole, szybkość przyswajania zasad obowiązujących w firmie i wobec klientów. Ale najważniejsze, absolutnie najważniejsze są: zrozumienie klienta, jego potrzeb i oczekiwań, i możliwość wypełnienia ich w sposób pełen, co nie znaczy zawsze zgodnie z oczekiwaniami. Brzmi to może trochę dziwnie ale jeśli nie możemy sprostać deklarowanym oczekiwaniom klienta, to musimy je zweryfikować i sprowadzić do poziomu umożliwiającego wzajemne zrozumienie i choćby częściową akceptację. Zrozumienie i szacunek oraz wiara w partnerstwo.

„Tak, ten kto mnie dzisiaj obsługiwał zasługuje na to, by dać mu możliwość pokazania jak bardzo o mnie dba”- właśnie takiego partnerstwa oczekują świadomi klienci. Wiec mu go dajmy.

Efektywnie działający zespół, to zbiór ludzi o cechach, które się wzajemnie uzupełniają (najczęściej), myślący i rozumujący w podobny sposób, ale działający z wykorzystaniem różnorodnych metod i sposobów. To zespół, w którym każdy dba o systematyczność i odpowiedzialność, rozumianą jako spełnianie obietnic.
Zespół, który mobilizuje się sam, wspiera się na każdym kroku i dba o to, by usprawnienia szybko docierały do wszystkich i były właściwie wykorzystywane. Zespól, w którym menedżerowie , to również liderzy, ale także współpracownicy. Ale także zespół, w którym rywalizacja jest zdrowa, ale jest. Bez rywalizacji efektywność maleje, bez zaangażowania cel przestaje być wyraźny, a praca skuteczna. W efektywnym zespole musi być harmonia.
Nie chodzi o to, by się zdarzała, a o to, by tworzyła atmosferę pracy.

Pozbywajmy się zatem rezonerów w zespole tak szybko, jak tylko ich zidentyfikujemy. A ze ludzie się zmieniają, to i stan dzisiejszy (taki który sobie wymarzyliśmy właśnie wczoraj) nie może być uznany za jedyny, trzeba go kształtować i oceniać codziennie.

A my znamy takich, którym się to udaje i wiemy jak do tego doszli…

CZYTELNIA CX-POK | Idea czytelni | Nowosci | Obszary problemowe | Spis alfabetyczny | FILMOTEKA | Biuletyny CX-POK | Mapa witryny


Powrót do treści | Wróć do menu głównego