Customer Care - kulisy obslugi klienta. zebrane w jednym miejscu informacje dotyczace obszaru klienta pomoga w lepszym zrozumieniu zjawisk biznesowych zarowno menedzerom jak i personelowi operatorskiemu. Zapraszamy do wspolpracy


Idź do treści

Model formalny organizacji

Model organizacji > Model dzialania


Model organizacji


Zastanawiając się nad możliwościami zdobywania rynku i możliwością skutecznego dostarczania swoich usług bądź produktów do klientów i użytkowników, całkiem naturalnym wydaje się myślenie o tym, na ile elementów rynkowej układanki należy zwracać uwagę, by organizacja którą tworzymy lub którą zarządzamy, stała się efektywna.

Dla nas, naturalnym obrazem organizacji, bez uwzględniania jej dalszego otoczenia , jest model dziewięcioskładnikowy, analizowany w trzech wymiarach. Oznacza to ni mniej, ni więcej a 27 elementów na tyle istotnych, by z uwagą śledzić ich wpływ na działanie organizacji.

Model wewnętrznych zależności, pokazujący skomplikowaną materię zarządzania taką złożoną organizacją, to przykładowe (zaprezentowane tutaj) 12 elementów.
Jakby na to nie patrzeć, elementów tych jest bardzo, bardzo dużo. Zbyt dużo, by nie zwracać na nie swojej bacznej uwagi. Prześledźmy z grubsza ich naturę, by utrwalić swoją świadomość stopnia skomplikowania zagadnienia, poruszanego w naszych rozważaniach.

....


Powrót do treści | Wróć do menu głównego