Customer Care - kulisy obslugi klienta. zebrane w jednym miejscu informacje dotyczace obszaru klienta pomoga w lepszym zrozumieniu zjawisk biznesowych zarowno menedzerom jak i personelowi operatorskiemu. Zapraszamy do wspolpracy


Idź do treści

Obszary zapalne

Model organizacji

OBSZARY ZAPALNE

Tak jak w każdej dziedzinie życia, także w obszarze obsługi klienta mozna wyodrębnić obszary, które częśćiej niż inne stają się centrami kłopotów, konfliktów czy nieporozumień. Można stosunkowo łatwo je wyodrębnić ale nalezy przy tym pamietać , że ich doiagnoza, przeciwdziałanie i likwidacja skutków wcale nie sa łatwe.
Do jacześciej pojawiajacych się na co dzień należą:

  • nierozumienie intencji adwersarza
  • brak precyzji w komunikacji
  • zupełnie rozbieżne cele stron
  • trudnosci w poszukiwaniu dobrego kompromisu
  • mylne rozumienie zachowań drugiej strony
  • niechęć do poszukiwania drogi wczesnego rozwiązywania konfliktu


Występowanie obszarów zapalnych jest powszechne, ale bardzo ciagle dziwi to, że istnieje głęboko zakorzeniona niecheć do poszukiwania ścieżek unikania ich i poglębiania ich skutków. A konflikty maja to do siebie, że wobec powszechnie występujacego aspołecznego egocentryzmu, nie dają sie zbyt łatwo rozwiązywać.

Metoda jest jedna : unikać poprzez przewidywanie, a nie brnąć ślepo w zaułki rzeczywistości.


Powrót do treści | Wróć do menu głównego