Customer Care - kulisy obslugi klienta. zebrane w jednym miejscu informacje dotyczace obszaru klienta pomoga w lepszym zrozumieniu zjawisk biznesowych zarowno menedzerom jak i personelowi operatorskiemu. Zapraszamy do wspolpracy


Idź do treści

Rola i zadania sluzb obslugi klienta w firmie

Technologia w firmie > Wyposazenie stanowisk n


Rola i zadania OBSŁUGI KLIENTA W FIRMIE
.




Współczesne firmy, by skutecznie rywalizować na otwartym rynku, musza dbac o to, aby w firmie kilka sfer działało bez zarzutu. W zalezności od rodzaju firmy, większe naciski skierowane sa na nieco inne obszary działania, ale z pewnościa we wszystkich z nich najwieksze znaczenie mają:


-koncepcja strategii i strategicznego działania
-operacyjne zarzadzanie zasobami firmy w zmieniającej się nieustannie rzeczywistości gospodarczej
-sfera marketingu operacyjnego i działań z zakresu PR
-sposób działania struktur sprzedażowych
-handlowe działania zakupowe
-zarządzanie finansami i księgowość
-służby informatyczne i techniczne
-logistyka
-obszar obsługi klienta


Mimo, ze wymieniony jako ostatni (dla podkreslenia odrębności) jest ważnym ogniwem łańcucha czynności i zalezności, bez którego żadna firma na rynku nie osiągnie sukcesu, a nawet narażona jest na szybkę porażkę.
Nalezy więc przywiązywać jej baczną uwagę.



.


Zagadnienia istotne dla obsługi klienta


.

Obsługa przedsprzedazowa

Obsługa posprzedazowa

Zdefinoiowanie kanałów dostepu

Udzielanie wsparcia klientom

Udzielanie wiarygodnych informacji o produktach

Help desk i customer service

Budowanie relacji

Zapewnienie kontaktu z firmą

Generowanie leadów

Wzmacnianie relacji

Zbieranie informacji o klientach

Weryfikacja profili aktywnych klientów

Uczestnictow w przygotowaniu ofert

Wykorzystywanie upsellingu i crossellingu

Reprezentowanie interesów klienta w firmie

Pomoc w zakresie procesowania reklamacyjnego

Współdziałanie

Inne aspekty obsługi klienta

Wykorzystywanie mechanizmu MGM


Powrót do treści | Wróć do menu głównego