Customer Care - kulisy obslugi klienta. zebrane w jednym miejscu informacje dotyczace obszaru klienta pomoga w lepszym zrozumieniu zjawisk biznesowych zarowno menedzerom jak i personelowi operatorskiemu. Zapraszamy do wspolpracy


Idź do treści

standardy miedzynarodowe

Standardy obslugi > Standardy wspolpracy z klientem

Standardy międzynarodowe to świadomość różnorodności oczekiwań w różnych społecznościach, zróżnicowanych kulturalnie i geograficznie.
Można też traktować sformułowanie „standardy międzynarodowe” jako wzorzec najlepszych na świecie działań, realizowanych w określonych warunkach.
Z punktu widzenia zaszłości historycznych, zupełnie inaczej rozumie się pojęcie obsługi klienta na obszarze cywilizacji zachodniej i arabskiej, indiańskiej i hinduskiej, plemiennej i wielkomiejskiej. Pomimo przytoczenia tu skrajnych porównań, widać wyraźnie, że różnice mogą być ogromne.

Dla nas, Europejczyków, standardy międzynarodowe, to właśnie najlepsze wzorcze zachodnie, uwzgledniające pewne przyzwyczajenia pochodzące z innych cywilizacji kultury, w tym japońskiej i amerykańskiej.
My, Polacy, tak bardzo utożsamiamy się z kultura zachodnia, bardziej nawet zachodnioeuropejska niż północno amerykańską, że porównywanie naszych zachowań do zachowań innych `Słowian, traktujemy często jak obelgę. A prawda jest prozaiczna: inna kultura, inna przeszłość i zupełnie inne wartości. Trzeba właśnie z tego zdawać sobie sprawę, na co dzień.


Powrót do treści | Wróć do menu głównego