Customer Care - kulisy obslugi klienta. zebrane w jednym miejscu informacje dotyczace obszaru klienta pomoga w lepszym zrozumieniu zjawisk biznesowych zarowno menedzerom jak i personelowi operatorskiemu. Zapraszamy do wspolpracy


Idź do treści

stowarzyszenia

Wsparcie branzowe > Wsparcie srodowiskowe

Stowarzyszenia

Każda społeczność, skupiona wokół dowolnego celu, ma wspólne interesy i zainteresowania. Jej przedstawiciele myślą w podobny sposób, zajmują się podobnymi zagadnieniami. Nie powinno wiec dziwić nikogo, że te wspólne postrzeganie rzeczywistości biznesowej prowadzi, wcześniej czy później, do poszukiwania obszarów, na których wzajemna współpraca wpłynie znacznie na mniej chaotyczne i bardziej wydajne działania.

Zwykle wtedy, kiedy środowisko branżowe zaczyna żyć własnym życiem, pojawia się potrzeba bardziej formalnego określenia statusu, prowadzenia wspólnych działań. Pojawiają się wówczas organizacje, które na zasadzie dobrowolności, zaczynają pozytywnie oddziaływać na rozwój branży, której są reprezentantami.

Oczywiście, zdarza się i tak, że małe społeczności są na tyle silne, by tworzyć taką organizacje ale łatwiej jest korzystać z jej pozycji i roli wówczas, kiedy o skali działania zaczynamy mówić, że jest powszechna.

Jedną z takich formuł, wspólnego organizowania się i reprezentowania wspólnych interesów, są rożnego rodzaju stowarzyszenia.

W branży obsługi klienta, do najbardziej znanych i najpowszechniej postrzeganych jako ważne, reprezentantem stowarzyszeń jest SMB, dawniej Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego, dzisiaj Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB, które stara się reprezentować środowisko branży marketingowej, na poziomie zarówno lokalnym, ogólnopolskim, w obszarze gospodarczym, a nawet polityczno-gospodarczym.


Przynależność do stowarzyszenia, to rozmaite korzyści, w tym:
- dostęp do najświeższych informacji, mogących mieć wpływ na sposób funkcjonowania rynku i różnorodnych podmiotów rynkowych,
- uczestnictwo w życiu stowarzyszenia, w tym uczestnictwo w spotkaniach roboczych, dzięki którym kształtują się wspólne postawy i możliwości skuteczniejszego wpływania na organy gospodarcze, państwa
- preferencyjne warunki uczestnictwa w spotkaniach, seminariach i konferencjach branżowych, organizowanych przez samo SMB, jak i poszczególnych członków SMB

podejmowanie wspólnych inicjatyw, dzięki którym postrzeganie podmiotów zrzeszonych w stowarzyszeniu, uważane jest za korzystniejsze dla firm; zrzeszonych właśnie w stowarzyszeniu
- preferencyjne warunki zakupu towarów i usług, poprzez korzystanie z tzw. zakupów zgrupowanych/grupowych.

Trzeba sobie jasno powiedzieć ze nie jest tak, że uczestnictwo w życiu takich stowarzyszeń jest obligatoryjne lub że bez uczestnictwa w stowarzyszeniach, działanie na rynku jest niemożliwe, ale z pewnością ułatwia ono nawiązywanie kontaktów i zapewnia stalą styczność z najnowszymi trendami i narzędziami realizacji biznesu. Daje więc pewnego rodzaju handicap.


Powrót do treści | Wróć do menu głównego