Customer Care - kulisy obslugi klienta. zebrane w jednym miejscu informacje dotyczace obszaru klienta pomoga w lepszym zrozumieniu zjawisk biznesowych zarowno menedzerom jak i personelowi operatorskiemu. Zapraszamy do wspolpracy


Idź do treści

styl doceniajacy

Model organizacji > Style zarzadzania

RÓŻNE STYLE ZARZĄDZANIA

  • Jak często rozmawiasz z podwładnymi?
  • Czy podwładnym, z którym konsultujesz sie na bieżaco jest menedzer, lider zespołu czy szeregowy pracownik?
  • Czy masz wyznaczone godziny przyjęć dla pracowników, by mogli z Toba porozmawiać o swoich problemach, pomysłach i spostrzezeniach?
  • Jak duzo czasu przeznaczasz na ten cel?
  • Czy zdarza Ci się siadać ze swoimi pracownikami, na ich stanowiskach pracy, by ich okazjonalnie wspomóc?
  • Jak duży dystans zachowujesz w relacjach ze swoimi podwładnymi?
  • W jaki sposób podejmujesz i komunikujesz swoje decyzje?
  • Jaka wagę przywiazujesz do karania, a jaką do nagradzania pracowników?

Stosując zasadę „każdą porażkę można przekuć w sukces”, jesteśmy w stanie uwolnić w pracownikach poczucie docenienia własnych umiejętności i predyspozycji. Nie wolno jednak z tym przesadzić. Każdy system, niezależnie od tego czy jest nadmiernie krytyczny czy nadmiernie tolerancyjny, dla równowagi potrzebuje działań przeciwważnych. Doceniać można trud, a krytycznie patrzeć na efekty, krytykować można opieszałość, chwaląc zakres podjętych działań itd. Styl doceniający, jeśli nie jest przekoloryzowany, oddziałuje skutecznie w dojrzalej fazie rozwoju organizacji. Dzięki takiemu postepowaniu można, ograniczając koszty wynagrodzeń, spowodować ze wartościowi pracownicy będą z entuzjazmem i oddaniem wykonywać swoją bieżącą i dodatkową pracę

Definicja: O żadnym ze stylów nie mozna powiedzieć, ze jest niewłasciwy lub jedynie słuszny. Wszystkie z opisanych stylów spotyka sie we współcześnie funkcjonujacych przedsiębiorstwach i wszystkie z nich posiadaja pewne cechy, które z jednej strony moga być uwazane za ich atuty w innych zaś za wady

Współczesne zarządzanie wiekszość z tych stylów krytykuje, nie odmawiajac im jednak prawa do bytu.
Należy pamietać: styl zarzadzania jest zawsze wypadkowa potrzeb, kosztów, spodziewanych skutków i perspektywy oddziaływania. Niketóre style służą podnoszeniu efektywnosci przedsiebiorstwa, inne zaś służą do wywoływania rewolucji


Powrót do treści | Wróć do menu głównego