Customer Care - kulisy obslugi klienta. zebrane w jednym miejscu informacje dotyczace obszaru klienta pomoga w lepszym zrozumieniu zjawisk biznesowych zarowno menedzerom jak i personelowi operatorskiemu. Zapraszamy do wspolpracy


Idź do treści

styl nieprzewidywalny

Model organizacji > Style zarzadzania

RÓŻNE STYLE ZARZĄDZANIA

  • Jak często rozmawiasz z podwładnymi?
  • Czy podwładnym, z którym konsultujesz sie na bieżaco jest menedzer, lider zespołu czy szeregowy pracownik?
  • Czy masz wyznaczone godziny przyjęć dla pracowników, by mogli z Toba porozmawiać o swoich problemach, pomysłach i spostrzezeniach?
  • Jak duzo czasu przeznaczasz na ten cel?
  • Czy zdarza Ci się siadać ze swoimi pracownikami, na ich stanowiskach pracy, by ich okazjonalnie wspomóc?
  • Jak duży dystans zachowujesz w relacjach ze swoimi podwładnymi?
  • W jaki sposób podejmujesz i komunikujesz swoje decyzje?
  • Jaka wagę przywiazujesz do karania, a jaką do nagradzania pracowników?

W modelu nieprzewidywalnym menedżer jest chodzącą chmurą działającą pod stałym nerwowym napięciem, podejmuje decyzje w sposób nieschematyczny, doraźny i niemożliwy do przewidzenia. Styl taki w dłuższej perspektywie przyczynia się do destrukcji lub zwiększenia poziomu niepewności w swoim otoczeniu, a nawet wywołuje wśród pracowników strach. Cechy charakteru takiego menedżera, nie predestynują go do zajmowania ważnych pozycji w firmie, która to zakłada/planuje swój ciągły rozwój. Nieprzewidywalność może odnosić się też, jedynie do części zespołu, przy widocznym preferowaniu postaw wybranych pracowników. W dłuższej perspektywie wytwarza lub pogłębia to podziały w organizacji i nie przyczynia się do osiągania zadawalającej efektywności jej pracowników.

Definicja: O żadnym ze stylów nie mozna powiedzieć, ze jest niewłasciwy lub jedynie słuszny. Wszystkie z opisanych stylów spotyka sie we współcześnie funkcjonujacych przedsiębiorstwach i wszystkie z nich posiadaja pewne cechy, które z jednej strony moga być uwazane za ich atuty w innych zaś za wady

Współczesne zarządzanie wiekszość z tych stylów krytykuje, nie odmawiajac im jednak prawa do bytu.
Należy pamietać: styl zarzadzania jest zawsze wypadkowa potrzeb, kosztów, spodziewanych skutków i perspektywy oddziaływania. Niketóre style służą podnoszeniu efektywnosci przedsiebiorstwa, inne zaś służą do wywoływania rewolucji


Powrót do treści | Wróć do menu głównego