Customer Care - kulisy obslugi klienta. zebrane w jednym miejscu informacje dotyczace obszaru klienta pomoga w lepszym zrozumieniu zjawisk biznesowych zarowno menedzerom jak i personelowi operatorskiemu. Zapraszamy do wspolpracy


Idź do treści

styl status quo

Model organizacji > Style zarzadzania

RÓŻNE STYLE ZARZĄDZANIA

  • Jak często rozmawiasz z podwładnymi?
  • Czy podwładnym, z którym konsultujesz sie na bieżaco jest menedzer, lider zespołu czy szeregowy pracownik?
  • Czy masz wyznaczone godziny przyjęć dla pracowników, by mogli z Toba porozmawiać o swoich problemach, pomysłach i spostrzezeniach?
  • Jak duzo czasu przeznaczasz na ten cel?
  • Czy zdarza Ci się siadać ze swoimi pracownikami, na ich stanowiskach pracy, by ich okazjonalnie wspomóc?
  • Jak duży dystans zachowujesz w relacjach ze swoimi podwładnymi?
  • W jaki sposób podejmujesz i komunikujesz swoje decyzje?
  • Jaka wagę przywiazujesz do karania, a jaką do nagradzania pracowników?

To tez bardziej styl defensywny styl, niż aktywny. Walka o utrzymanie stanu bieżącego czasami bywa uzasadniona, ale głownie z powodów osobistych menedżerów, niż z powodu potrzeb organizacji. Unikanie konfrontacji, ograniczanie działań do tych, z którymi nie ma kłopotów, występowanie zawsze w charakterze rozjemcy lub sprzymierzeńca silniejszej stronie, to niezła metoda utrzymania się na menedżerskiej powierzchni. Nie można jednoznacznie skrytykować postaw tego typu, ale przewrotnie można powiedzieć, że ten styl menedżerski jest często docelowym stylem dla zastępców menedżerów lub ekspertow- czyli menedżerów pozbawionych władzy nad jakimkolwiek zespołem.

Definicja: O żadnym ze stylów nie mozna powiedzieć, ze jest niewłasciwy lub jedynie słuszny. Wszystkie z opisanych stylów spotyka sie we współcześnie funkcjonujacych przedsiębiorstwach i wszystkie z nich posiadaja pewne cechy, które z jednej strony moga być uwazane za ich atuty w innych zaś za wady

Współczesne zarządzanie wiekszość z tych stylów krytykuje, nie odmawiajac im jednak prawa do bytu.
Należy pamietać: styl zarzadzania jest zawsze wypadkowa potrzeb, kosztów, spodziewanych skutków i perspektywy oddziaływania. Niketóre style służą podnoszeniu efektywnosci przedsiebiorstwa, inne zaś służą do wywoływania rewolucji


Powrót do treści | Wróć do menu głównego