Customer Care - kulisy obslugi klienta. zebrane w jednym miejscu informacje dotyczace obszaru klienta pomoga w lepszym zrozumieniu zjawisk biznesowych zarowno menedzerom jak i personelowi operatorskiemu. Zapraszamy do wspolpracy


Idź do treści

styl wiecznego niezadowolenia

Model organizacji > Style zarzadzania

RÓŻNE STYLE ZARZĄDZANIA

  • Jak często rozmawiasz z podwładnymi?
  • Czy podwładnym, z którym konsultujesz sie na bieżaco jest menedzer, lider zespołu czy szeregowy pracownik?
  • Czy masz wyznaczone godziny przyjęć dla pracowników, by mogli z Toba porozmawiać o swoich problemach, pomysłach i spostrzezeniach?
  • Jak duzo czasu przeznaczasz na ten cel?
  • Czy zdarza Ci się siadać ze swoimi pracownikami, na ich stanowiskach pracy, by ich okazjonalnie wspomóc?
  • Jak duży dystans zachowujesz w relacjach ze swoimi podwładnymi?
  • W jaki sposób podejmujesz i komunikujesz swoje decyzje?
  • Jaka wagę przywiazujesz do karania, a jaką do nagradzania pracowników?

Kontestowanie wszystkiego i wobec wszystkich jest sposobem okazywania swojego wpływu na bieg toczących się spraw. Postawa „wiecznego niezadowolenia” co prawda powoduje, że wszystkie sprawy przed rekomendowaniem ich do szefa, analizowane są bardzo dogłębnie, to jednak pozwalają na manipulowanie rozmówcą, w dosyć skuteczny sposób. Przedstawiając szefowi w pierwszej kolejności celowo wytypowane rozwiązania, które nie są przez nas traktowane jako najlepsze-preferowane, skazujemy je na porażkę już na początku rozważań. Tym nieprzedstawionym stwarzamy warunki o wiele lepsze do tego, by finalnie były wybrane przez decydenta.
Wieczne i ciągłe kontestowanie nie jest metodą sprzyjającą szerzeniu się dobrej atmosfery w firmie. Menedżer nie jest odbierany jako ktoś kto udziela wsparcia, a jedynie jako ktoś, kto z zasady poddaje wszystko krytyce, na dodatek z reguły nieuzasadnionej, nie budując swojej dobrej reputacji w postrzeganiu jego osoby przez pracowników.

Definicja: O żadnym ze stylów nie mozna powiedzieć, ze jest niewłasciwy lub jedynie słuszny. Wszystkie z opisanych stylów spotyka sie we współcześnie funkcjonujacych przedsiębiorstwach i wszystkie z nich posiadaja pewne cechy, które z jednej strony moga być uwazane za ich atuty w innych zaś za wady

Współczesne zarządzanie wiekszość z tych stylów krytykuje, nie odmawiajac im jednak prawa do bytu.
Należy pamietać: styl zarzadzania jest zawsze wypadkowa potrzeb, kosztów, spodziewanych skutków i perspektywy oddziaływania. Niketóre style służą podnoszeniu efektywnosci przedsiebiorstwa, inne zaś służą do wywoływania rewolucji


Powrót do treści | Wróć do menu głównego