Customer Care - kulisy obslugi klienta. zebrane w jednym miejscu informacje dotyczace obszaru klienta pomoga w lepszym zrozumieniu zjawisk biznesowych zarowno menedzerom jak i personelowi operatorskiemu. Zapraszamy do wspolpracy


Idź do treści

szkolenia

Wsparcie branzowe > Wsparcie srodowiskowe

Szkolenia

Szkolenia od zawsze i zapewne na zawsze, stają się jednym z istotniejszych narzędzi kształtowania postaw i jakości działań pracowników firm. Nie mają one jednorodnej formy, pomimo częstego ich traktowania, właśnie w taki sposób.

Typologii działań szkoleniowych jest wiele, ja przytoczę tą, która ma największe znaczenie dla właściwego planowania szkoleń i właściwego korzystania z ich przebiegu.

Najbardziej przydatne szkolenia, dzielić się mogą na :
- szkolenia wstępne, podstawowe
- szkolenia poszerzające wiedze
- szkolenia eksperckie, zajmujące się zagadnieniami na najwyższym poziomie.

Dodatkowo ich charakter może przybierać następującą postać:
- szkolenia, by dowiedzieć się, z czym można się spotkać w swojej pracy i co mogą oznaczać rozmaite sygnały z rynku/z branży
- szkolenia, by nauczyć się interpretować rozmaite sygnały z rynku, we właściwy, procesowy sposób
- szkolenia, by być w stanie zrealizować najbardziej skomplikowane wyzwania i najtrudniejsze próby, z jakimi niekiedy przyjść może nam się spotkać.

Obydwie te, powyższe klasyfikacje, odnoszą się w zasadzie do tych samych elementów. Ale oprócz tak prostego podziału, możemy mieć do czynienia również ze szkoleniami typu:
- szkolenia podnoszące poziom wiedzy własnej
- szkolenia podnoszące jakość wspólnego działania, w grupie
- szkolenia dające narzędzia do lepszego analizowania i przewidywania zdarzeń na rynku

Firmy szkoleniowe, bardzo często łączą w szkoleniach, różne elementy z tych kategorii podziału, przez co szkolenia staja się dużo mniej efektywne, od zidentyfikowanych potrzeb organizacji. Odnoszą się do poszczególnych tematów zbyt powierzchownie i nie pozwalają na dogłębne opanowanie zagadnienia.
Oczywiście, nie należy zapominać także o szkoleniach zamkniętych i otwartych, gdzie te pierwsze są szkoleniami organizowanymi dla przedstawicieli jednej, konkretnej organizacji, a te drugie dla przedstawicieli różnych firm. W pierwszych z nich ważne są procesy według których pracownicy mają postępować na co dzień, a w tych drugich istotniejsze są standardy działania na rynku. Oczywiście szkoleniowcy nie powinni posługiwać się zastrzeżonymi informacjami, na temat działania konkurencji, ale nic nie stoi na przeszkodzie by na postawie swojej wiedzy, proponowali najlepsze, ich zdaniem, rozwiązania dla konkretnych zespołów i firm, nie powołując się na źródła.

Parafrazując to o czym teraz piszę, można powiedzieć, że te pierwsze dotyczą tego, jak mamy postępować, czyli jak właściciele i zarządcy firmy chcą, abyśmy my postępowali w konkretnych sytuacjach, a te drugie, na temat tego, co stało się ważne dla środowiska i dla klienta, na co należałoby zwracać uwagę by klienta i użytkownika zadowolić. Zmienia się i podejście, i punkt odniesienia.



Powrót do treści | Wróć do menu głównego