Customer Care - kulisy obslugi klienta. zebrane w jednym miejscu informacje dotyczace obszaru klienta pomoga w lepszym zrozumieniu zjawisk biznesowych zarowno menedzerom jak i personelowi operatorskiemu. Zapraszamy do wspolpracy


Idź do treści

Wzajemna komunikacja

Model organizacji

Oprócz sfery postrzegania i oceny , ważne w biznesie jest jeszcze sfera komunikowania się, rozumianego jako wymiana informacji, mogących wpływać na ich treść i kontekst.
W procesie komunikacji

Pomyślane- zinterpretowane - powiedziane- usłyszane – zrozumiane – wykonane

Komunikacja to etap pomiędzy etapami: powiedziane- usłyszane- zrozumiane . Na jej formę wpływają używane słowa(ich znaczenie), sposób budowania komunikatów, intonacja wypowiedzi, okoliczności wymiany komunikatów, psychiczne nastawienie nadawcy i odbiorcy, zakres i układ spodziewanych treści i otrzymanych komunikatów
Oczywiście są to tylko niektóre elementy, wymagające czujności i właściwego stosowania.
Osoby stosujące różne formuły komunikowania się będą miały zawsze większe problemy z właściwą interpretacją przekazu niż, te, które „nadają na tych samych falach”.
Wszystkie dokonane uzgodnienia, do których użyta była zindywidualizowana komunikacja, wymaga przedstawienia komunikatów w postaci formalnej, najlepiej niebudzącej niebezpieczeństwa wystąpienia dwu lub wieloznaczności, jej formy i treści.


Powrót do treści | Wróć do menu głównego