Customer Care - kulisy obslugi klienta. zebrane w jednym miejscu informacje dotyczace obszaru klienta pomoga w lepszym zrozumieniu zjawisk biznesowych zarowno menedzerom jak i personelowi operatorskiemu. Zapraszamy do wspolpracy


Idź do treści

Zarzadzanie przejsciowe

Model organizacji > Zarzadzanie firma

Bazy wiedzy

Zarzadzanie przejsciowe jest sposobem kierowania organizacją w stanie przejsciowym. Głównym przesłaniem zarzadzania w ten własnie sposób jest stabilizacja emocji, zrozumienie sytuacji, umiejetność przyjecia nowych zadań w każdym momencie. Rozwiazywanie dorażnych problemów, które sytają na przeszkodzie w osiaganiu stanu stabilizacji zawodowej powierzane jest w dużym stopniu menedzerom nizszego szczebla i pracownikom, w myśl zasady "nic o was , bez was". Menedzerowie działajacy w ten własnie sposob sa klasycznymi liderami zespołu a nie nadzorcami wykonywanych przez nich zadań. Wymagana jest od nich umiejetnośc tworzenia "team spirit" , potrzebnego w chwili zaprezentowania nowych celów zawodowych. Głównym narzedziem działania sa techniki coachingowe, a glownym celem pracy menedzerskiej jest uświadomienie konieczności pracy w zmienionym trybie i gotowośc do rozpoczecia działań w całkowicie odmienionej formule.

Jest to sposób zarzadzania, ktory pozwala na zachowanie wzglednego spokoju w zespole, w czasie gwałtownych zmian organizacyjnych oraz umożliwia regenracje sił, którymi organizacja cały czas dysponuje. Osoby działajace według tych zasad często są powoływani na stanowisko menedzerskie sposśród osob współpracujacych uprzednio z zarzadzana obecnie komórka organizacyjną. Nie sprawdza sie zbytnio powoływanie na stanowisko menedzerskie naturalnego lidera grupy, ponieważ po okresie transformacji bedzie on zmuszony do odejscia.

Osoby najlepiej realizujace sie w tej roli, to osoby potrafiace samodzielnie podejmowac decyzje o znaczeniu organizacyjnym, cieszace sie duzym uznamiem wsród personelu, które nie posiadaja cech roszczeniowych wobec organizacji, w okresie po zakończonej transformacji.



Jak się zmienia?

Kiedy jest stosowane?

Bazy wiedzy

W swojej istocie, dobry menedzer reprezentujący tę kategorię manedzera, powinien byc dobrym stabilizatorem stanu zarzadzanego zespołu, potrafiącym w sposób skuteczny ustabilizować emocje podległych pracowników oraz przygotować ich na zblizającą się zmiane organizacyjną. Jego głównymi zadaniami są: doprowadzenie do pełnego rozumienia ról poszczególnych pracowników, pokazanie wielu mozliwych ścieżek dalszego działania (by nie byli zaskoczeni sciezką narzucona w sposób ostateczny) oraz praca nad indywidualnymi predyspozycjami członków zarzadzanego zespołu


Powrót do treści | Wróć do menu głównego