Customer Care - kulisy obslugi klienta. zebrane w jednym miejscu informacje dotyczace obszaru klienta pomoga w lepszym zrozumieniu zjawisk biznesowych zarowno menedzerom jak i personelowi operatorskiemu. Zapraszamy do wspolpracy


Idź do treści

Zarzadzanie rozwojowe

Model organizacji > Zarzadzanie firma

Bazy wiedzy

Zarzadzanie rozwojowe jest sposobem kierowania organizacją w długiej perspektywie jej rozwoju. Głównym przesłaniem zarzadzania w ten własnie sposób jest umiejetne kierowanie jednostka organizacyjną w taki sposób, by realizowane były cele wynikajace z planow działania na biezący okres, w tym rozwiazywanie dorażnych problemów, które sytają na przeszkodzie w osiaganiu stanu stabilnego rozwoju oraz wszelkie działania wynikajace z biezacego stanu rynku, ktore powinny byc uwzglednione niezwłocznie. Menedzerowie działajacy w ten własnie sposob sa klasycznymi "dobrymi rzemieślnikami", od ktorych nie wymaga sie poteżnych kreacji rzeczywistosci, musza jednak umieć poddawać sie wpływom liderów rozwoju i wdrazać nowe narzedzia maksymalnie szybko, z korzyscia dla całej organizacji. Glownym celem pracy menedzerskiej jest utrzymanie i naturalny (nie za szybki) rowój.

Jest to sposób zarzadzania, ktory najcześciej postrzegany jest jako oczekiwany przez włascicieli firm, zapewniający spokój i relatywnie wysokie bezpieczeństwo. Osoby działajace według tych zasad nie są zbyt skłonni do zmiany pracy, o ile nie wiąże się to z jakosciową zmianą zajmowanego stanowiska (wzrost poziomu wynagrodzenia co najmniej o 50% i nazwa zajmowanego stanowiska nie gorsza od obecnie zajmowanego).

Osoby najlepiej realizujace sie w tej roli, to osoby potrafiace si podporządkować zwierzchnikom w sposób bezwzgledny oraz osoby potrafiące zrzucać odpowiedzialność za wykonywane zadania, na niższy szczebel menedzerski. Często przylega do nich okreslenie "bezwzgledni karierowicze", co nie zawsze bywa własciwym okresleniem (stosowane przez ludzi nie rozumiejacych powierzonej roli). Najwiekszym problemem tego sposobu zarzadzania jest przekraczanie subtelnych granic wytrzymalosci pracowników, jedynie w sytuacjach kiedy zrzucenie odpowiedzialnosci na innych staje się jedynym sposobem utrzymania
status quo.


Jak sie zmienia?

Kiedy jest stosowane?

Bazy wiedzy

W swojej istocie, dobry menedzer rozwojowy jest najlepszym nauczycielem solidnie wykonywanego zawodu, dla kierowników i ekspertów pracujacych w strukturach jemu podległych.


Powrót do treści | Wróć do menu głównego