Customer Care - kulisy obslugi klienta. zebrane w jednym miejscu informacje dotyczace obszaru klienta pomoga w lepszym zrozumieniu zjawisk biznesowych zarowno menedzerom jak i personelowi operatorskiemu. Zapraszamy do wspolpracy


Idź do treści

Zarzadzanie zmiana

Model organizacji > Zarzadzanie firma

Bazy wiedzy

Współcześnie metody zarzadzania utrzymaniowego bardzo często poddawane są próbom dotrzymania kroku innym przedsiebiorstwom, w wyniku modyfikacji sposobów działania najlbardziej innowacyjnych firm. Zarzadzanie zmiana jest sposobem wprowadzania szybkich zmian sposobu organizacji wynikających z biezacych potrzeb rynku. Gospodarki XXI w. działaja w warunkach niezwykłej konkurencyjnosci i warunkach permanentnych innowacji. Głównym przesłaniem zarzadzania w ten własnie sposób jest umiejetne kierowanie jednostka organizacyjną w taki sposób, by realizowane były cele wynikajace z planow działania na biezący okres i aby zapobiegac na biezaco szybkim zmianom podmiotów konurencyjnych. Niekiedy zarzadzanie zmianą jest próbą zwiększenia przewagi nad innymi podmiotami, majacymi cechy konkurencyjnosci wobec nas. Menedzerowie działajacy w ten własnie sposob muszą być szalonymi wynalazcami , od ktorych wymaga sie głównie dużej kreatywnosci oraz wizjonerstwa. Glownym celem pracy menedzerskiej jest umiejetna i korzystna dla firmy zmiana, wywołujaca ponadprzecietny rowój.

Jest to sposób zarzadzania, ktory najcześciej postrzegany jest jako umiejetnośc działania w warunkach trudnych do przewidzenia. Osoby działajace według tych zasad często mówia o sobie "interim managerowie" gdyż ich praca zdecydowanie ma charakter czasowy. Stają sie specjalistami w dziedzinie zarzadzania w czesciowym chaosie i skłonni są do zmiany pracy, o ile przedsięwzięcie którym kieruja znajdzie sie na etapie finalnym.

Osoby najlepiej realizujace sie w tej roli, to osoby potrafiace sie podporządkować zwierzchnikom w sposób umowny, jedynie w odniesieniu do pryncypiów przedsięwzięcia. Często przylega do nich okreslenie "ludzie od gaszenia pozarówe", co nie zawsze bywa własciwym okresleniem (stosowane przez ludzi nie rozumiejacych powierzonej roli). Najwiekszym problemem tego sposobu zarzadzania jest konieczność dostarczania w trybie natychmiastwoym decyzji, bez których dalsze działanie moze nie mieć wiekszego sensu.



Kiedy jest stosowane?

Główne zalety

Główne zagrozenia

Kompetencje szybkiego zredefiniowania i przemodelowania organizacji, w taki sposób by lepiej spełniała swoje zadanie, nosi nazwę zarządzania zmianą. Bardziej w tym przypadku przydaje się umiejętność PM (project managementowa) niż zarządzania operacyjnego, gdyż samo zarządzanie procesem zmian odbywać się powinno z udziałem menedżerów od działania zespołów. Oni musza zgodnie z wyznaczonym sposobem i kierunkiem działań, wspólnie ze swoimi podwładnymi, podążać w kierunku , który zmiana wymusza.

Bazy wiedzy


Powrót do treści | Wróć do menu głównego