Wplyw nieformalnych aliansow na organizacje - PORTAL CX-CEM

Przejdź do treści

Menu główne:

Wplyw nieformalnych aliansow na organizacje

 
Oprócz aspektów formalnych, w każdej organizacji istnieje sfera kontaktów i relacji nieformalnych. I bywa, ze ma ona swoja silna moc sprawcza.
 
Firma i model jej działania , to obszar formalny. Wszystkie elementy wpływające na jakość pracy  powinny być jednoznaczne  i racjonalne. Tam gdzie sfera nieformalna zaczyna dominować przy podejmowaniu decyzji , tam dochodzi do nieprawidłowości , manipulacji i wypaczeń.  Sfera nieformalna nie powinna , w najmniejszym nawet stopniu, wpływać na funkcjonowanie organizacji.
 
Z inną sytuacją mamy do czynienia  w przypadku wystąpienia konieczności negocjowania  wyboru wariantu postepowania. Wówczas to,  w każdej organizacji tworzą się alianse funkcjonalne,  strategiczne lub personalne. Ważne jest by nie powstawały one w nawiązaniu do osobistych preferencji a jedynie w odniesieniu do  korzyści dla całej firmy. Dlatego wynik    koalicyjnych      negocjacji powinien być jeszcze weryfikowany przez menedżera nadrzędnego  i jego ciało doradcze.

 
Wykorzystywanie nieformalnych aliansów to jeden z najczęstszych błędów współczesnego zarzadzania.
Panel menedzera
Panel pracownika
Narzędziownia
Środowisko CXM
Organizacje branzowe
Organizacje regionalne i lokalne
Standardy działania
Jednostki opiniotwórcze
Konskursy branżowe
Media branżowe
Systemy WFM
Systemy Contact Center
Systemy autonomiczne
Robotyzacja działań
Wydawnictwa CCMS, AD 2020
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego